Wednesday 19 October 2011

Bagaimana nak buat header guna photoshop

Header baru aku...
memang nampak mcm biase..tapi background transperant

Sedang boring..aku wat header untuk blog aku..first header yang aku wat dulu..cukup gemuk... mula-mula buat header aku juz guna photoshop untuk crop gambar saja..biasa la..MALAS...

Header pertama aku...

Header aku yang kedua macam header baru aku, tapi buruk sikit, sebab background dia putih..sepatutnya background transperant, tapi ape silap nya aku pun baru tau..juz salah format masa save jer..
yang ni background warna putih..so, jadi rosak aku nyer header..

yang ni yang terbaru...macam yang kat atas 2..

yang ni lak, header untuk si Dia...Fatin adawiah..

Saja aku wat besar-besar, nampak sikit kan...hahaha
Lupa nak cerita...nak wat guna adobe...juz amik NEW..setting pada WEB...amik LEADERBOARD...klu rase kecik, tambah saiz sendiri...and amik transparent untuk background...so...gne la kreativiti sendiri..untuk wat header...kalau aku, aku guna gambar-gambar yang aku tangkap..mudah nak cari, xpayah susah-susah pikir...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...